יום שני, 13 במרץ 2017

כך ניצחנו את האבן- סיפור הקמת קיבוץ עין השופט (17)





דף מתוך עיתון קיר שיצא בג'וערה בהוצאת יוסף וליפנד

ביקור ראשון של החברים מחדרה בג'וערה

בשעה חמש מודיעים מחדרה, שרק  עכשיו יוצאים האוטומובילים. מתברר שחיכו לבואו של ינק (ינק היה האח של יעקב ברעם)
היום החשיך והגשם התחיל לרדת מחדש. בבית הכול מוכן האוכל מטוגן, המפות על השולחנות, הטלפון עובד בלי הרף. מטלפנים למשמר העמק וחזרה. האורח הראשון הגיע. כנרית התזמורת הארצ- ישראלית. הובאה מיקנעם בעגלתו של מישה בלוויית גפיר. אחריה באו האורחים והחברים מחיפה. בשעה שמונה נשמעה הצעקה: הם באים, הם באים.

חברים רצו אל השער לקבל פני הבאים. הם הסתדרו  בשתי שורות. הנה בא הראשון, אריה ויצמן. ראשו מורכן כחיל ותיק. תשואות וקריאות "משוגע מספר אחד ". דוחפים אותו בין שתי שורות. והנה השני והשלישי. מעבירים גם את אלה בתשואות וקריאות. וכך עברו כולם.

והבאים רטובים, עייפים. אינם יכולים להוציא הגה מפיהם. יצאו מחדרה באוטומובילים, מסודרים יפה, כשהם יושבים על ספסלים מוגנים מהגשם והמשטרה על ידי הברזנטים, אשר כסו את האוטומובילים. אך לא שחק להם המזל, ובהגיעם, בסופו של דבר למשמר-העמק נתקבלו בקריאות:
" איזה אידיאליסטים".

אז התחיל הטיול. הבלתי נשכח ממשמר- העמק לג'וערה. התקדמו בזהירות ,שנים, שנים .ירדו מהמדרונות החלקים ולפניהם הגפירים מגששים את הדרך ועומדים על המשמר. 
הגשם ירד בלי הפסק, הרוח חדרה עד לעצמות ואפלה כיסתה את פני האדמה. לפני שלושה ימים הצבא חיפש  בסביבה זו כנופיה מזוינת בת מאתים איש. 
החיפוש נערך על ידי שמונה מאות חיילים ושני אווירונים חגים מעל ראשיהם. תוך סכנת נפש וסבל גופני הלכו חברינו לקראת החגיגה הראשונה של הקיבוץ כולו בג'וערה. 

אחר שעה קלה, תוך שמחת שבת אחים גם יחד, סביב לשולחנות ערוכים כל טוב- נשכחו כל תלאות הדרך. במצב רוח מרומם התחילו בתכנית. יונה מסר סקירה כללית על מצב הקיבוץ במחצית השנה שעברה. אברהם גלודשלגר (המדריך מטעם משמר העמק) סכם את העבודה שנעשתה בג'וערה וציין את התכנית להבא.
 המקהלה מחדרה הביאה את השירים החדשים, הכנרית נגנה, חברים קראו פיליטונים וחיבורים רציניים בשיר ובפרוזה. המקהלה השמיעה הורה חדשה- אות לשילוב ידיים במעגל נלהב. ולא פסקו צלילי השירה אלא לפני עלות השחר.
איבי- אברהם גולן  

ביקור בג'וערה

ארוחה בג'וערה


החברים על גג הבית 








אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה