יום שלישי, 27 באוקטובר 2015

מכתבים מהעבר - רוצים לפתוח פה תחנת משטרה

ערבים מג'הרה (ג'וערה ) מוכנים לרדת, המשטרה רוצה לפתוח שם תחנת משטרה

אפרים טיקטין

יהודית ז'ולקובר





יהודית יקרה!                                               יום שבת
                               

עוד לא היה לי יום כזה שיהיה לי כל כך הרבה שמחה וצער מעורבבים יחד.
הידיעה על הרועים של כפר החורש שנהרגו , הגיעה אלינו רק עכשיו, ולבי מלא צער עד להתפקע .אני ממש נוטה כמעט לבכות, לפני זה, רק לפני חצי שעה שמחתי ממש על תוצאות  של הטיול המוצלח לג'הרה (ג'וערה), הגיעו לשמה בארבעים רגע על סוסים, שם ערבים הראו להם את המקום, הרושם טוב, קרקעות טובים וכו'.לפני זה הצטערתי מאוד שלא היה עבורי סוסו לרכיבה ונשארתי בבית מאוכזב מאוד ומצטער על שאינני יכול להשתתף בסיור  הזה.לפני זה שמחתי כבר הייתה מלאה ישבתי כבר בטקסי בדרך לג'הרה ששה איש מחוץ לנהג היינו כבר כמעט קילומטר בתוך ההרים, אז הנהג יימח שמו התעקש שהוא לא רוצה לנסוע הלאה.הדרך לא טובה בשבילו.הצטערתי מאוד.
היינו כבר במצב רוח מרומם.שופר (רכז הביטחון האזורי - חבר משמר העמק ) הבטיח לנו שנאכל ארוחת צהרים אצל המוכתר של כפריין.יימח שמו של הנהג הזה, הוא גרם לי למצב רוח נורא.
בבוקר גורל נסיעתי היה תלוי כל הזמן בספק, עד תשע וחצי לא הייתה לנו כל ידיעה מהבית אם באים באוטו או לא.האנשים משמר העמק התרגזו נורא.הם צוחקים על חשבוננו שאין אני יכולים לארגן אפילו טיול פשוט כזה, ואיך אנחנו נוכל לארגן את עלייתנו על הקרקע.
אמנם זה יום שרובו צער רב ואולי מתוך זה גם אינני מחכה כבר עד הערב והנני כותב לך באמצע יום שבת כזה.והמקרה של קיבוץ "עמיר" הרי זה ממש מחריד ומזעזע את הנפש.וכל ערב יום אתמול חיכינו לטקסי שלנו שיבוא והם לא באו ולא מצאו אפילו לנכון לטלפן ולהודיע מה קרה אתם.וזוהי הרי תקופה מלאה מקים כה מזעזעים.מי יודע מה שיכול עוד לקורה השבת, ובשבת הבאה.הרי יום שישי והשבת הם ימי פורעניות בארץ.
אתמול העמידו הפלחים של משמר העמק  לדיון בשיחת קיבוץ, אם הם יצאו לעבוד בשדות בלילות עם טרקטורים והקיבוץ בצדק לא הסכים לזה, למרות זה שזה קשור עם הפסד ענקי בענף הפלחה.
ומספרים על הייאוש הגדול אשר שורר בקיבוץ תל-עמל., וכל זה מכניס איזה חרדה בלב לגורלנו.ומצד שני הכול לעת עתה הולך לטובתנו.הערבים מג'הרה מוכנים לרדת מהקרקע.המשטרה רוצה לפתוח שם תחנת משטרה , כספים לעלייה ישנם וכו'.מה צריך יותר מזה?
הנהלת 'נטר' כבר פנתה אלינו שהיא מוכנה להעסיק עשרה פועלים קבועים שלנו בנקודה שלהם, שזה רק ארבעה חמישה קילומטר מג'הרה.הם שמה יגורו במקום בבית מבוצר ויעבדו במטעים.
מבחינה שלנו זה דווקא סידור טוב.מוטב שאנחנו קצת נתקרב לנקודה , נרכוש אולי מקומות עבודה יותר טובים וכ'ה.
בינתיים, השבת כבר עברה. בקרתי קצת במטעים.זה נהדר לראות את כל הצמיחה החדשה שכבר יצאה , הכול כבר מלבלב ופורח.
יהודית נחמדת, כמה רציתי שתהיי על ידי, אני מאוד מקווה שהחוויות שלי יהיו גם שלך, ושאת תשתתפי בכל חיי.
פה אני מוכרח כל הזמן לחיות את הכול לבדי, אני מבלה עם אנשים, אבל אני לא משתף אותם בחיים שלי. נחמדת, אני מאוד אוהב אותך ומתגעגע אליך.תדרשי בשלום כולם .
שלך אפרים
אשר לכסף שקיבלנו מתנה עלה רעיון במוחי, אולי נוכל פעם להשתמש בזה לשם טיול משותף, את יודעת שעכשיו כל טיול שהוא עולה כסף רב, אין לסמוך הרבה על נסיעות חנם ולפי המצב בקיבוץ אף פעם לא תהיה לנו אפשרות כזאת.

ביקור ראשון לפני העלייה בג'וערה- צילם יולק ממשמר העמק

חריש באדמת עין השופט בלווי שני נוטרים


שופר רכז הביטחון ממשמר העמק עם ידיד- באדיבות ארכיון משמר העמק

 

 

אין תגובות :

הוסף רשומת תגובה