יום ראשון, 11 ביולי 2021

מכתבים למיכאל - ההתקפה בכפר - (גרשון פרדקין מספר מזיכרונותיו -4-)

 


ילדי יגור בטיול לפקיעין


 

מיכאל היקר                                                                             בית חולים שיבא 1994 

אני ממשיך לספר את סיפור פקיעין..

הילדים היו ביגור ומפעם לפעם הופיע יוסף עם סלים מלאים בפירות גנו כמתנה לקיבוץ ואנו המשכנו לבקר בפקיעין בסדרת הטיולים לגליל. באותה תקופה היה אי שקט בארץ. הערבים נצלו את חולשת השלטון הבריטי והמלחמה העולמית ופגעו פה ושם ביהודים במיוחד בדרכים

קבוצה קטנה מגדוד הנוער 6 בנות ו4 בנים הגענו ללון בבית זנאתי.

קבלת הפנים הייתה נפלאה כמו תמיד, אבל הרגשתי שמשהו לא כתמול שלשום.יוסף היה מתוח במיוחד, בקושי דיבר:ראיתי שהוא כל פעם יורד החוצה.סעדה ישבה מאוד שקטה,פחדה להוציא את זה, והאווירה הקשה פגעה גם במצב הרוח הטוב שלנו.

 היה לי אקדח קטן מפורק בתוך המימייה. הרכבתי אותו והכנתי אותו לפעולה:היינו בקומה השנייה בבית זנאתי: את הבנות השכבנו ,לישון" כמובן, אף אחד לא היה מוכן ללכת לישון.

אבל אף אחד לא הוציא הגה מפיו.פרקתי כיסא ונתתי לכל אחד מהבנים רגל ובכך היינו מוכנים להתגונן, אני עם האקדח הקטן שלי וארבעת הבנים עם רגלי הכיסא. 

בחוץ שמענו צעקות,ריב,פה ושם שמענו גם יריות. 

כמובן שלא עצמנו עין וחיכינו לגרוע מכל, לפריצה אפשרית של ערבים לבית של זנאתי.

ידעתי, שלא מדובר באנשי כפר פקיעין - רוב אנשי הכפר היו דרוזים, מרביתם ידידים אישיים של יוסף, והקבוצה המוסלמית הקטנה לא הייתה מעיזה להרע לאורחים של יוסף. 

בשעה 2 אחר חצות נכנס יוסף לחדר , לבן כסיד ונדמה לי שהזדקן לפחות בעשר שנים. 

הנערים נרדמו, כי היה זה לאחר יום קשה ביותר בסיור בהרי הגליל ואני היחידי שנשארתי ער, כי ידעתי שעלי לחכות לבואו של יוסף.


ילדי יגור בביקורם בבית זנאתי (סריקה של נדב מן -מרחביה מאלבום של אריה בן גוריון)

יוסף סיפר לי בלחש מה בדיוק היה. 

כנופיית ערבים מזוינים ברובים ואקדחים הגיעה לכפר:מרבית אנשי הכנופיה היו מכפרי הגליל, שניים היו מחורפש, כפר השוכן לא רחוק מפקיעין. שני הערבים מחורפש  הביאו את אנשי הכנופיה לפקיעין במטרה לפגוע באורחים של זנאתי.

 יוסף אמר להם, שהוא מוכן שיהרגו אותו ואת אשתו , שייקחו את הפרה והפרד, שייקחו הכול, אבל הוא לא ייתן להם לפגוע באורחים,דבר מקודש אצל כול אנשי המזרח.

לשמע הצעקות והיריות התקבצו אנשי הכפר מסביב לכנופיה והמוכתר (ראש הכפר) הדרוזי אמר לאנשי הכנופיה, שאנשי פקיעין לא יתנו יד למזימה הזאת ולא ירשו לפגוע באורחים בכפר. 

הוא הציע לראש הכנופיה שיתפסו את היהודים בצאתם מן הכפר, כי עליהם להגיע לחניתה.. 



ב-4 בבוקר הערנו את הנוער, הם הבינו את חומרת המצב.בלי הגה ובשקט גמור התלבשו, לקחו את התרמילים ויצאו בלווית יוסף ועוד דרוזי שהיה לו רובה לכיוון הכביש של עכו- צפת, 

הליכה מזורזת של כמה שעות , וכאשר האיר היום הגענו לכביש.

 יוסף והדרוזי חזרו באותו שביל לפקיעין ואנו נפלנו באפיסת כוחות בשולי הדרך.

יוסף לחץ את ידי בשתי ידיו, בלחיצת יד נפרד מכל אחד מהנערים.

גם הבחור הדרוזי ניגש אלי ואמר :" ברובה זה הייתי מגן עליכם, אתם אחים שלנו". הגענו ליגור יום קודם מוקדם יותר מאשר היה מתוכנן, אבל את כל היום בילינו בשינה. אי אפשר היה להעיר אותנו, וכמובן קורות הלילה בפקיעין נשארו להיות סוד כמוס...

שלכם סבא

2 תגובות :

  1. נפרדתי מבעלי לפני שלוש שנים. לא הייתה תקשורת בינינו. יעצו לי על ידי משפחות וחברים לשחרר את השכוח מהנישואים ולהמשיך הלאה בחיי. לא רציתי להתחתן עם מישהו אחר כי עמוק בפנים אני עדיין אוהב את בעלי. כל כך סבלתי מכאבים ובלבול שקראתי המלצה באינטרנט על איך ד"ר אלאבה איחד מחדש נישואים שבורים בעזרת כוחותיו הרוחניים. המשכתי לקרוא כל כך הרבה המלצות על איך הוא עזר לשים קץ לגירושים ולשקם את אהוביהם לשעבר של אנשים ואמונתי התחדשה. אני צריך ליצור קשר עם ד"ר אלאבה מיד כעבור כמה דקות הוא ענה לי ונתן הנחיות מה לעשות, לאחר שעמדתי בדרישה הנדרשת יומיים לאחר הטקס, הכישוף שינה את חיי סביב בעלי לא ליצור איתי קשר יותר מזה. שנתיים התקשרו אלי באמצע הלילה בוכה והתנצלות שזוהי עבודת השדים, אז אני עדיין נדהם מהנס הזה אז אני סולח לו. עכשיו הנישואים שלי מאוזנים. טקס דרלאבה עבד מצוין והנישואים חזקים יותר מבעבר, ושום דבר לא יכול להפריד בינינו שוב. ביקרתי בכל כך הרבה אתרים שחיפשתי עזרה, זה היה חסר סיכוי עד שהתחברתי לדראלבה, הגבר האמיתי שעזר לי לשחזר את הנישואים השבורים שלי אם יש לך בעיה דומה בנישואיך, אתה רוצה שבעלך או אשתך יאהבו אותך שוב . , יש לך מישהו שאתה אוהב ואתה רוצה שהוא יאהב אותך בתמורה, יש לך אתגר בחיים שלך, תבנית הלחש של ד"ר אלאבה היא הפתרון והתשובה לבעיה שלך, וואטסאפ / ויבר עם מספר הטלפון שלו: +1(425) 477-2744, צור איתו קשר עוד היום על ידי שליחת אימייל אל dralaba3000@gmail.com אל תיתן לאף אחד לקחת את בן/בת הזוג שלך ממך.

    השבמחק
  2. שמי, מאיה אליהו אחרי 12 שנות נישואים, בעלי ואני רבנו בצורה כזו או אחרת עד שהוא עזב אותי לבסוף ועבר לקליפורניה כדי להיות עם אישה אחרת. הרגשתי שהחיים שלי נגמרו והילדים שלי חשבו שהם לעולם לא יראו את אביהם שוב. ניסיתי להיות חזקה רק כלפי הילדים, אבל לא הצלחתי לשלוט בכאב שייסר את ליבי, הלב שלי התמלא בצער ובכאבים כי באמת הייתי מאוהבת בבעלי. אני חושב עליו כל יום ולילה ותמיד הלוואי שהוא יחזור אליי, הייתי ממש מוטרד והייתי זקוק לעזרה, אז ביקשתי עזרה באינטרנט ונתקלתי באתר שמציע שד"ר אלאבה יוכל לעזור לשעבר שלו לחזור. אז הרגשתי שאני צריך לנסות את זה. פניתי אליו והוא אמר לי מה לעשות. עשיתי את זה ואז הוא עשה לי כישוף אהבה. 48 שעות לאחר מכן בעלי באמת התקשר אלי ואמר לי שהוא מאוד מתגעגע גם לילדים, כל כך מדהים!! אז, אז הוא חזר באותו יום, עם הרבה אהבה ושמחה, והתנצל על טעותו ועל הכאב שהוא גרם לי ולילדים. הנישואים שלנו היו חזקים יותר מבעבר, הכל הודות לד"ר אלאבה. הוא כל כך חזק והחלטתי לשתף את הסיפור שלי באינטרנט שד"ר אלאבה היה אשף אמיתי וחזק. אני תמיד אתפלל שהיא תחיה הרבה זמן לעזור לילדיה בשעת צרה, אם את כאן וצריכה בחזרה אקסית או שבעלך עבר לאישה אחרת, תפסיקי לבכות, צור קשר עם גלגל האיות העוצמתי הזה מיד. הנה כתובת הדוא"ל שלו ליצירת קשר בכתובת: {dralaba3000@gmail.com} או WhatsApp / viber אותו באמצעות איש הקשר שלו למטה +1(425) 477-2744 תודה לך ד"ר אלאבה.

    השבמחק